February 4, 2023

Types Investments

Uniek bedrijf

Hoe te reageren op tekenen van angst en depressie bij uzelf en anderen

5 min read

Door Daniel Pozzebon en Dr. M Lee Freedman

In deel één van onze serie above angst en depressie op de werkvloer hebben we besproken hoe je symptomen bij jezelf en bij anderen kunt herkennen. Voortbouwend op deze reduce, zal deze weblog ons een stap verder brengen en schetsen hoe u als leider kunt reageren op tekenen van angst en depressie op de werkplek.

De ongelukkige realiteit is dat werknemers zich voelen gestrest, angstig en depressief grotendeels te danken aan de wereld om hen heen. Dit sijpelt doorway op de werkvloer satisfied meldingen van minder dan een op de vier werknemers het gevoel hebben dat hun werkgever om hun welzijn geeft, het laagste proportion in bijna tien jaar. Als resultaat, vraag naar reduce angstbeheersing is gestegen terwijl werknemers op zoek zijn naar een oplossing voor hun dagelijkse problemen. Maar zo hoeft het niet te zijn. Een leider die ijverig reageert op tekenen van angst en depressie bij zichzelf en anderen, zal helpen een gezonder workforce te creëren dat de komende stormen kan doorstaan.

Hier zijn enkele manieren om te reageren op angst op de werkplek en uw group klaar te stomen voor succes op de lange termijn.

Reageren op tekenen van angst of depressie bij jezelf:

  • Neem get in touch with op met een medische skilled. We hebben allemaal slechte dagen en hoewel ze fulfilled zorg moeten worden behandeld, zijn ze doorgaans niet de moeite waard om bij stil te staan ​​of erop te reageren. Als je hebt gehad symptomen van depressie voor langer dan 2 weken maakt u wel een afspraak satisfied uw huisarts. Als u in het verleden een bevredigende behandeling in de geestelijke gezondheidszorg heeft gehad, neem dan opnieuw make contact with op satisfied dezelfde beroepsbeoefenaar in de geestelijke gezondheidszorg. Het kan helpen om uw Employment Help Application te raadplegen en te zien wat zij ook voor u kunnen doen. Ze kunnen helpen om de kosten te dekken of u in de richting van een vertrouwde expert wijzen.
  • Neem speak to op achieved iemand die u vertrouwt. Naast het zoeken naar het perspectief van een medische specialist, kan het nuttig zijn om get hold of op te nemen achieved iemand die u vertrouwt om hen te laten weten hoe u zich voelt. Dit kan iedereen zijn, van een vriend, familielid, collega, and so on., maar zorg ervoor dat het iemand is die tijd voor je maakt en echt luistert naar wat je doormaakt.
  • Evalueer uw huidige levensstijl. Ga bij jezelf na around levensstijlkeuzes zoals voeding, slaap, lichaamsbeweging en sociale connectie, die allemaal nauw verband houden fulfilled geestelijke gezondheid. Slechte voeding, onvoldoende slaap, gebrek aan lichaamsbeweging en sociaal isolement kunnen allemaal bijdragen aan het ontstaan ​​van angst- en depressieve stoornissen. Als je je angstig en depressief voelt en maaltijden overslaat, probeer dan kleinere maar vaker eiwitrijke treats zoals amandelen, die je eetlust kunnen stimuleren. Als je het moeilijk vindt om te slapen, kan het helpen om voor het slapen gaan te ontspannen fulfilled een mindfulness- of meditatieoefening. Als je moeite hebt om jezelf te motiveren om te sporten, kan het vinden van een maatje om mee te trainen en je verantwoordelijk te houden iets zijn dat het proberen waard is, en het kan ook de broodnodige sociale steun bieden. Veranderingen aanbrengen in iemands levensstijl is vaak een goede eerste stap om je minder angstig en depressief te voelen.

Reageren op tekenen van angst of depressie bij anderen:

  • Erken de moed. Als iemand naar je toe komt om zijn strijd te uiten, erken dan dat het moeilijk voor hem was om dat te doen. Hoewel er minder stigma is dan in het verleden, geeft het nemen van de moeite om iets te zeggen een belangrijke en vaak moedige eerste stap. Toon regard voor hun privacy en autonomie voor alles wat ze willen delen, en luister meer dan dat je spreekt. Houd ruimte voor hen en herinner jezelf eraan dat er geen ander doel is dan bij de ander aanwezig te zijn.
  • Oefen actief luisteren. Dit betekent dat je iemand je volledige aandacht geeft en luistert fulfilled de intentie om te begrijpen. Leg de mobiele telefoon weg en haast je niet in het gesprek. Als je merkt dat je aandacht verdeeld is tussen luisteren en nadenken in excess of je reactie, richt je aandacht dan weer volledig op luisteren. Draag bij aan hun perspectief doorway vragen te stellen om te verduidelijken wat ze zeggen en reflecteer op wat je hoort om er zeker van te zijn dat je het begrijpt. Negeer zorgen niet en betwist overtuigingen niet. Het gaat erom echt te luisteren en vervolgens te reageren op foundation van wat je hoort.
  • Zorgvuldig inzetten. In plaats van oplossingen aan te bieden, ga je in gesprek achieved de andere persoon doorway te vragen hoe je kunt helpen. Wijs naar middelen en maak duidelijk dat er draagvlak is. Als iemand om advies vraagt, is het prima om je ideal te doen, maar geef geen advies als ze er niet om vragen. Als u als supervisor een discussie moet starten omdat u zich zorgen maakt about de geestelijke gezondheid van een werknemer, is het belangrijk dat u oprecht meelevend bent, de privateness, autonomie en waardigheid van die persoon respecteert en dat u nadenkt more than de optimale plek en tijdsbesteding. Als u niet effectief kunt reageren, begeleid hen dan om met hun huisarts of een experienced in de geestelijke gezondheidszorg te praten (bijvoorbeeld via het ondersteuningsprogramma voor werknemers van uw bedrijf). Laat zien dat je om je geeft doorway wat je doet, doorway ze bijvoorbeeld kortere of flexibele werktijden aan te bieden om de hulp te krijgen die ze nodig hebben en om voor hun geestelijke gezondheid te zorgen.

Uiteindelijk moet reageren op tekenen van angst en depressie voortkomen uit oprecht mededogen. Dit geldt zowel voor jou als voor anderen. Dit als basis hebben en enkele van de bewezen methoden hierboven volgen, zou een goed start moeten zijn bij het opbouwen van veerkracht tegen angst en depressie op het werk. Kijk uit naar ons derde en laatste deel in deze serie, waarin we zullen schetsen hoe we een werkcultuur kunnen creëren die worry en angst helpt voorkomen en een mentaal gezonde en open up cultuur bevordert.

Angst en depressieve stoornissen zijn medische aandoeningen die volledig te behandelen zijn. Ze zijn echter alleen behandelbaar als er daadwerkelijk een tastbare reactie wordt gegeven. Angst en depressieve stoornissen brengen ook verstoringen in het denken met zich mee, dus het is belangrijk om jezelf te onderwijzen voordat je midden in een episode zit. Beoordelingstools, factsheetsen informatiebronnen kan nuttig zijn.

Bezoek onze Headway-pagina of stuur een e-mail naar headway@sklarwilton.com voor meer informatie above hoe we bedrijven helpen burn-out te verslaan en mentaal gezondere werkplekken te bouwen.

Leave a Reply

typesinvestments.nl | Newsphere by AF themes.