Hoe maak je je klaar voor de toekomst?
4 min read
Alles wat u moet weten in excess of Google Analytics V4
Google Analytics 4 is een volledige analyseoplossing voor moderne marketeers om te voorkomen dat bedrijfskritieke inzichten op tafel komen te liggen. We hebben een aantal belangrijke mogelijkheden verzameld die opvallend verschillen van universele analyses en hoe ze zouden helpen.
- Uniforme platformonafhankelijke analyses
Het meest cruciale verschil tussen GA4 en zijn voorganger is de concentration op het combineren van zowel uw mobiele als webgegevens voor uniforme rapportage en analyse. Hierdoor hoeven marketeers niet langer te vertrouwen op Firebase-integraties om mobiele en app-gegevens te bewaken. Ze zouden één set consistente statistieken kunnen gebruiken en geïntegreerde rapportage in de application en op net kunnen bekijken.
- Kant-en-klare flexibele gebeurtenistracking
Terwijl universele analyse het concept van gebruikers, paginaweergaven en sessies gebruikt, gebruikt GA4 het thought van gebeurtenissen, waarbij de nadruk ligt op de gebruikers en hun interacties alleen. Satisfied de functie ‘Verbeterde meting’ kunnen merken en marketeers een breed scala aan gebruikersinteracties zoals klikken, paginaweergaven, application-openingen en meer op een consistente manier op verschillende platforms volgen door gewoon een schakelaar om te draaien.
Dit nieuwe paradigma voor het bijhouden van gegevens biedt marketeers tal van voordelen, waaronder:
-Het verrijken van evenementen achieved meer gegevens wordt veel gemakkelijker satisfied GA4. Evenementen kunnen worden verrijkt satisfied meer dan 25 aangepaste parameters om merken te helpen een dieper en uitgebreider begrip van de interactie op te bouwen.
-Het maken van aangepaste rapporten gaat nu sneller en nauwkeuriger. Hoewel het combineren van gegevensbereiken om gedetailleerde rapporten te maken fouten opleverde in Common Analytics, maakt een flexibel gegevensmodel en een enkele target in GA4 het genereren van aangepaste rapporten vrij eenvoudig.
-De nieuwe structuur maakt het ook mogelijk om gebeurtenissen automatisch te taggen zonder enige coderingsinspanning – gewoon door een schakelaar in te schakelen.
Met GA4 kunt u eenvoudig al uw gegevens rechtstreeks naar BigQuery exporteren, wat voorheen alleen mogelijk was satisfied GA360. Dankzij de BigQuery-integratie kunnen marketeers hun onbewerkte gebeurtenisgegevens rechtstreeks in een datawarehouse krijgen, wat de mogelijkheid biedt om voorspellende analyses, modellen voor equipment learning en bijna eindeloze aanpassingen te gebruiken zodra ze naar Google Analytics 4 migreren.
Waarom moet u zo snel mogelijk beginnen met de overgang naar Google Analytics 4?
Hoewel merken technisch gezien tot volgend jaar kunnen wachten om naar GA4 te migreren, zijn er verschillende redenen waarom marketeers nu moeten beginnen.
- Wanneer Common Analytics volgend jaar in juli 2023 stopt, zouden merken op GA4 moeten vertrouwen voor YoY-analyse. En aangezien de drukste maanden slechts enkele weken na de gedwongen overgangsdatum zouden plaatsvinden, zouden marketeers GA4 moeten hebben geïmplementeerd, gegevens verzamelen en idealiter zo snel mogelijk moeten valideren doorway middel van kwaliteitsborging – om de gegevens van een jaar in GA4 te hebben voor eenvoudige analyse.
- Een van de belangrijkste voordelen van GA4 is de mogelijkheid om gebruik te maken van door machine studying aangedreven inzichten om tendencies enz. te herkennen. Dit betekent dat hoe eerder merken GA4 opzetten, hoe langer hun analysemodellen zullen moeten trainen.
- Het verschil tussen Common Analytics en GA4 is aanzienlijk – dus iedereen die GA4 gebruikt, heeft tijd nodig om de nieuwe taal, de nieuwe gebruikersinterface (UI) en bijgewerkte mogelijkheden te leren. Dus de implementatie van GA4 geeft marketeers nu de kans om de interface te verkennen en hun processen en rapportage around te zetten fulfilled het vangnet van Common Analytics dat nog steeds beschikbaar is.
De weg die voor ons ligt: stappen die u nu moet nemen om uw GA4-migratie een vliegende start off te geven
Het uitwerken van het migratieplan kan lastig en uiterst ontmoedigend zijn. Maar er zijn enkele cruciale stappen die we voor marketeers hebben afgerond om prioriteit te geven wanneer ze beginnen met de GA4-overgang:
- Kickstart stakeholderbetrokkenheid: Het is belangrijk om projectbelanghebbenden van de technische / ontwikkelingsteams te identificeren en gesprekken te starten. Dit geeft hen de tijd om de complexiteit van migratie ver van tevoren in te schatten en de overgang soepel te plannen.
- Dubbele tagging implementeren: Stel voor elke tag die momenteel in de GTM – Universal Analytics bestaat, een overeenkomstige tag in GTM voor GA4 in. En herhaal dit proces totdat alle UA-tags parallelle GA4-tags hebben. Doorway dit te implementeren, zouden marketeers
- historische gegevens in de GA4-home kunnen vastleggen voordat ze worden gedwongen te migreren
- hebben een meerjarige terugblikperiode voor hun gegevens
- niet huge komen te zitten tussen meerdere eigenschappen om rapporten aan elkaar te naaien wanneer UA-eigendom uiteindelijk ondergaat.
- Integreer Insider achieved uw GA4-opstelling: Event monitoring is een bouwsteen van de nieuwe GA4-structuur. En om waardevolle klantsegmenten te creëren en het bijhouden van prestaties te vereenvoudigen, is het belangrijk om campagnegegevens/-evenementen (vertoningen en klikken) te benutten. Breid dus de reikwijdte van uw migratieplan uit achieved Insider-API’s en objecten. Maak gebruik van Google Tag Supervisor (GTM)-integratie om gebeurtenissen naar de nieuwe Google Analytics for Insider-campagnegebeurtenissen te sturen (bijvoorbeeld vertoningen, klikken). Lees de documentatie hier voor meer informatie around het configureren van uw Insider-GA4-integratie.
Afscheidsgedachten
Verandering is nooit gemakkelijk, maar het geheim ligt in het focussen van alle energie op het bouwen van het nieuwe. Aangezien marketeers constant werken om het evoluerende klantgedrag en traits bij te houden, zullen deze algoritmische platformveranderingen een krachtvermenigvuldiger zijn om een holistische ervaringsstrategie op te bouwen. En de GA4-updates zijn in dat opzicht niet anders voor de toekomst van analytics.
Achieved Insider aan uw zijde kunt u erop vertrouwen dat uw conversiegerichte marketingstrategie in goede handen is.