Hoe Andrea afscheid nam van Facebook-advertenties en haar coachingprogramma van $ 4k uitverkocht
5 min read
Ooit een “oh crap” gehad moment in uw bedrijf?
Dat is wat er gebeurde toen Facebook het advertentieaccount van Andrea Lowell zonder waarschuwing afsloot. Of uitleg.
(Ze kunnen dit trouwens op elk moment doen. In de afgelopen jaren heeft de Facebook-maffia in een alarmerend tempo advertentieaccounts “verdwenen”.)
Opeens werd haar meest waardevolle kanaal voor nieuwe coachingcliënten van haar gestolen.
Ze had een nieuwe strategie nodig om haar mensen snel aan te trekken.
Daar kwamen we binnen.
In plaats van Facebook te betalen om Andrea voor haar best passende klanten te plaatsen, bedachten we een plan waarmee ze gratis voor hen kon komen met een lead-gen-kanaal dat ze eigenlijk BEZIT.
Hoe? Door simpelweg andermans publiek te lenen.
De resultaten waren wild. Binnen een paar maanden moest ze stoppen met het aannemen van nieuwe klanten. Ze was erin geslaagd om:
- 10 nieuwe klanten
- $ 4.500 elk voor een programma van 8 weken
- Voor een totaal van $ 45.000
Dus… wil je precies zien wat ik bedoel met “het publiek van andere mensen lenen”?
Dan moet je mijn interview met Andrea eens bekijken.
We hebben elke stap die ze zette op een rijtje gezet, zodat u kunt zien hoe u deze eenvoudige (maar krachtige) strategie voor het genereren van klanten in uw bedrijf kunt gebruiken.
Laten we erin duiken:
Wilt u dat mijn team de perfecte marketingstrategie voor uw bedrijf vindt?
Hoe Andrea haar coachingprogramma verkocht zonder advertenties te gebruiken of strategieën te lanceren
Laten we, voordat we dieper ingaan op Andrea’s campagne, begrijpen hoe haar bedrijf werkt.
Haar bedrijf: Andrea verkoopt life coaching via AndreaLowell.com.
Haar producten: Ze verkoopt een coachingprogramma en cursus genaamd The I Am Everything Project met een combinatie van individuele en groepscoaching.
Prijzen: $ 4.447 voor 8 weken individuele coaching + cursusmateriaal, samen met doorlopende toegang tot groepsgesprekken.
Om een coachingprogramma als dit uit te verkopen, zouden de meeste mensen een van de volgende twee dingen proberen:
- Optie A: Werk maandenlang aan een grote productlancering met tonnen e-mails, bonussen, schaarste… de hele negen meter.
- Optie B: Maak een betaalde advertentie-trechter op Facebook/Instagram/YouTube en bid dat je het ROI-positief kunt krijgen voordat je geld opraakt.
Andrea ging de optie B-route … tot de Facebook- en Instagram-maffia sneed haar advertenties af.
Dit was NADAT ze tienduizenden dollars had uitgegeven om advertenties van hen te kopen.
Ja, dat is het gevaar van het bouwen van je bedrijf op het platform van iemand anders.
Je bent te allen tijde aan hun genade overgeleverd.
Het enige dat nodig is, is één wijziging van het algoritme, één kleine overtreding van de regels of één willekeurige beslissing om je te verbannen en je bent genaaid.
Wat deed Andrea dan?
“Toen ik de manier zag waarop je dingen doet met partnerschappen, sprak het me echt aan omdat ik het zo zat was om gefrustreerd te raken door Facebook dat mijn mogelijkheden om advertenties te maken stopte en me niet echt een reden gaf”, zei ze.
We hebben Andrea gecoacht door een marketingsysteem voor partners op te zetten waarmee ze voor het publiek van andere mensen kon komen – zonder een cent te betalen.
Ze deed het met twee eenvoudige partnerschapstypes:
- Podcast-interviews
- Instagram leeft
Alleen al uit zes podcast / Instagram Live-interviews kon ze binnenhalen:
- 10 nieuwe klanten
- Voor $ 4.500 per stuk
- Voor een totaal van $45k aan omzet
BOOM!
Laten we eens nader bekijken hoe ze het deed.
Hoe Andrea goedbetaalde klanten krijgt via podcasts en live-interviews op Instagram
Eerst moest Andrea podcasts en Instagram-persoonlijkheden identificeren die haar echt zouden willen interviewen.
We hielpen haar een lijst met 50 potentiële partners te maken en ze begon contact te leggen met degenen met wie ze eerder contact had gehad op sociale media (zelfs op kleine manieren).
Soms was de enige connectie die ze had het liken van de Instagram-post van de partner. Maar dat is vaak alles wat nodig is om een voet tussen de deur te krijgen.
Ze stapelde snel interviews op podcasts zoals Root Awakening, Vegan Life Coach, Matrix Assassins en meer.
Kanttekening: Wil je weten hoe ze deze partners pitchte, bekijk dan de methode Ik deelde in dit bericht. Andrea zei dat ze het volgde naar een T.
Hier is het beste deel…
In plaats van naar deze shows te gaan en te proberen manieren te forceren om over haar product te praten en het publiek te “verkopen”, concentreerde ze zich gewoon op het onderwijzen ervan.
“Mijn bedoeling met deze is echt om hun publiek te onderwijzen,” zei ze. “Mensen zijn zo ziek van alle pitches, pitches, pitches. Als ik gewoon authentiek kan zijn in mijn doel, namelijk mensen helpen naar het volgende niveau van hun leven te komen, zullen ze zich tot mij aangetrokken voelen.”
Het is duidelijk dat dit de benadering is die de meeste coaches en cursusmakers graag zouden volgen – niet verkopen, alleen lesgeven! Maar werkt het ook echt?
Voor Andrea, ja … zolang ze twee zeer belangrijke dingen doet:
- Leid luisteraars aan het einde van het interview naar een specifieke leadmagneet.
- Zorg ervoor dat de partner links naar haar leadmagneet opneemt in de shownotities.
Andrea’s #1 prioriteit is om leads binnen te krijgen die al geïnteresseerd zijn om van haar te kopen.
Dus in plaats van een leadmagneet aan te bieden die tot een lange follow-upreeks leidt, biedt ze meestal een gratis zelfontdekkingsgesprek aan.
Wanneer luisteraars op de link in de shownotes klikken, leidt dit hen naar: een pagina dat maakt het voor hen gemakkelijk om een gesprek te boeken:
De pagina is geladen met sociaal bewijs onder de planner, zodat mensen weten dat ze legitiem is:
Pro-tip: Luister naar die drie podcast-interviews die ik eerder noemde, zodat je precies kunt horen hoe Andrea luisteraars ertoe aanzet actie te ondernemen en een gesprek te boeken:
Dit is een serieus eenvoudige (maar krachtige) strategie die mijn team persoonlijk kan helpen implementeren.
Zoals Andrea het verwoordde:
“Ik had dit helemaal niet kunnen doen zonder Growth University … Ik hoef me geen zorgen te maken over het betalen voor advertenties, of advertenties die mislukken, en al die gruwelijke Facebook-dingen doen, dus ik ben zo dankbaar.”
Wilt u dat ik een marketingplan voor uw bedrijf maak?
Zet exact dezelfde eerste stap als Andrea.
Boek een Strategy Call met mijn team en we brengen de exacte stappen in kaart die je kunt nemen om ook JOUW coachingprogramma te verkopen.
Pak hier een plekje in onze agenda om aan de slag te gaan.
Tijdens het gesprek laten we u zien:
- Groeimogelijkheden die u momenteel over het hoofd ziet in uw bedrijf.
- Het stapsgewijze proces dat u kunt gebruiken om van die kansen te profiteren.
- Hoe het eruit zou zien als mijn team je individueel door het hele proces zou coachen.