Deze 6 boeken onthullen hoe u gratis verkeer op sociale media kunt krijgen
5 min read

In 2008 waren er slechts 5 miljoen mensen op Twitter en 50 miljoen mensen op Facebook, maar vandaag zijn dat er bijna 4,6 miljard sociale media gebruikers.

Gratis download
De ultieme gids voor websiteverkeer voor bedrijven
Waarom het uitmaakt
Sociale media deden een belofte aan de wereld. Die belofte was toegang tot een wereldwijd miljardenpubliek. Een publiek dat uw leven kan veranderen en uw bedrijf kan laten groeien zonder aandacht te besteden.
Hoe moet ik dat weten?
Want dat is wat mij werd bezorgd.
In slechts een paar jaar tijd kreeg ik meer dan een half miljoen volgers op Twitter met een aantal growth hacking-tactieken die mijn online bedrijf lanceerden. Het stelde me in staat om mijn zakelijke carrière achter me te laten en vrijheid en onafhankelijkheid te vinden van de 9-5.
In de tijdsspanne van een jaar of twee na het starten van mijn online bedrijf passeerde mijn websiteverkeer de 5 miljoen views per jaar en groeiden mijn volgers en abonnees tot meer dan 1 miljoen.
Twee manieren om aandacht en traffic te krijgen
Ik heb ook ontdekt dat er twee manieren zijn om online aandacht te krijgen.
- Betaal ervoor (advertenties op sociale media)
- Verdien het (laat uw volgers groeien die uw verkeer gratis crowdsourcen)
De realiteit dat meer dan de helft van de wereld op sociale media actief is, betekent dat je met wat slimme tactieken en geduld een online bedrijf kunt laten groeien dat geen miljoeneninvestering van een durfkapitalist nodig heeft.
Als je weinig tijd hebt en over de middelen beschikt om ervoor te betalen, dan is het snel (maar duur) om mensen zover te krijgen dat ze je product en diensten kopen.
Als je slim bent en geen groot budget hebt, is het een geweldige optie om gratis verkeer te verdienen door je volgers te laten groeien met een slimme strategie.
Social media is een van de beste manieren om dat verkeer en die aandacht gratis te krijgen. Maar je moet het nog steeds verdienen. Wat zijn enkele van de beste manieren om “growth hack” te gebruiken en oogballen naar uw product, sidehustle of online winkel te lokken zonder ervoor te betalen?
Hier zijn enkele boeken met geweldige tips en inzichten om gratis aandacht te krijgen op sociale media. Deze boeken bevatten strategieën voor Facebook, Instagram, YouTube en TikTok die je zou kunnen stelen.
1: De vier: het verborgen DNA van Amazon, Apple, Facebook en Google
Scott Galloway is professor aan de New York University en schrijft met een gevoel voor humor dat zowel verhelderend, vermakelijk als informatief is. Deze boek is een overzicht van de grote digitale 4 platforms die de wereld hebben veranderd.
Dit boek is de moeite van het lezen waard, alleen al om context en een overzicht te krijgen van een grote digitale wereld die we vaak alleen in kleine fragmenten zien

2. Hoe u 10.000 fans krijgt en ze verandert in uw volgende contant betalende klanten
Kim Phillips heeft me persoonlijk laten zien hoe je een enorm publiek op Facebook kunt laten groeien en van dat publiek contant betalende klanten kunt maken.
In dit boek vind je het sociale bewijs dat je nodig hebt, en bouw je een publiek op dat klaar is om te kopen, door leads om te zetten in verkoop via een systeem dat op de automatische piloot draait.
Hier is het boek dat laat zien hoe het moet.

3: Een miljoen volgers: hoe ik in 30 dagen een enorme sociale aanhang opbouwde
Volgens het overzicht van Het boek van Brendan Kane op Amazon “Elke dag worden er meer dan 60 miljard online berichten verzonden op digitale platforms, en slechts een select aantal slaagt erin om de aandacht van de klant te trekken.
Dit betekent dat de vraag voor iedereen die massale exposure wil krijgen voor hun transformatieve inhoud niet langer is als ze zouden sociale media moeten gebruiken, maar hoe om optimaal te profiteren van de vele verschillende platforms.
Hoe kun je een grote impact maken in de digitale wereld en opvallen tussen alle ruis?
Digitaal strateeg en “growth hacker” Brendan Kane heeft het antwoord en zal je laten zien hoe (in dit boek) in 30 dagen of minder. Kane, een tovenaar op het gebied van sociale media, heeft online platforms gebouwd voor A-listers, waaronder Taylor Swift en Rihanna.
Ik heb het van kaft tot kaft gelezen en het geeft tips en tactieken die je kunt toepassen op je social media marketingstrategie.

4: YouTube-geheimen: de ultieme gids om meer volgers te krijgen en geld te verdienen als video-influencer
YouTube is na Google de grootste zoekmachine. En raad eens wie de eigenaar is van YouTube?
Video blijft het favoriete medium en als je weet hoe je het moet gebruiken om online aandacht te krijgen, ben je goed op weg om gratis verkeer te krijgen voor je start-up of nevenactiviteiten.
In dit boek Sean Cannell onthult het volgende:
- Het recept met zeven ingrediënten om een succesvol YouTube-kanaal op te bouwen
- Hoe u sociale media kunt gebruiken en beheren in uw YouTube-strategie om uw groei te versnellen
- De nieuwste YouTube-updates die je moet kennen om je video’s omhoog te schieten
- Onfeilbare video-ideeën om je op weg te helpen om een YouTuber te worden
- De tactieken die Sean en Benji hebben gebruikt om zescijferige kanalen te creëren en fulltime met YouTube bezig te zijn

5: Instagram-kracht: bouw aan uw merk en bereik meer klanten met visuele invloed
Instagram is niet weg te denken als marketingkanaal volgens voor Semrush is het een van ‘s werelds top 10 van meest bezochte websites ter wereld, met in totaal 2,9 miljard bezoeken per maand. Dat zijn veel oogballen.
Jason Miles onthult binnen dit boek hoe:
- Maak gebruik van Instagram om uw bedrijf of persoonlijk merk op te bouwen en te versterken
- Ontwerp een effectief marketingplan voor het platform
- Verkoop rechtstreeks op Instagram met Shopable posts

6: De definitieve gids voor TikTok-advertenties: toegang krijgen tot 1 miljard mensen in 10 minuten!
TikTok is moeilijk te negeren. Het is verslavend en meeslepend en moet worden overwogen in uw marketingstrategie voor sociale media. Hier zijn enkele cijfers om over na te denken.
september 2021, TikTok aangekondigd het had wereldwijd een miljard actieve gebruikers bereikt, met 142,2 miljoen gebruikers in Noord-Amerika. Het is niet alleen een mijlpaal die maar weinig andere sociale netwerken hebben bereikt, maar het platform heeft het ook in slechts 4,9 jaar bereikt. Facebook deed er 8,7 jaar over om die mijlpaal te bereiken. (Bron: Shopify)
In dit boekonthullen Perry Marshall en Denis Yu “Hoe u 80% van uw tijd en geld kunt besparen door 20% van uw TikTok-advertentie-inspanningen op de juiste manier in te zetten – en vervolgens 10X, zelfs 100X uw succes voor slechts $ 10 per dag aan advertentie-uitgaven”.

Het inpakken
De kracht van de deeleconomie aanboren is iets dat u in uw marketing moet verweven. Als je gratis aandacht kunt krijgen door je volgers op sociale media te laten groeien en te leren hoe je verslavende en deelbare inhoud kunt maken, dan heb je je marketing gecrowdsourcet.
De code daarvoor kraken is goud.
Lees deel 1 van deze serie: 6 boeken die mijn online succes hebben geïnspireerd
Lees deel 2 van deze serie: 5 boeken om je creativiteit een boost te geven
