Best practices voor het maken van een perspagina
4 min read
Een perspagina voor uw bedrijfswebsite is een belangrijk doc, maar het maken ervan hoeft geen stressfactor te zijn. Een perspagina kan zelfs een viering zijn — een viering van uw bedrijf, waar het is geweest, wat het doet en waar het naartoe gaat.
Het maken van een perspagina kan een leuke en zinvolle taak zijn voor uw crew. Waarom zou u het niet gebruiken als een manier om na te gaan wat uw bedrijf zo geweldig maakt en om te verwoorden satisfied welke projecten en missies u op dit minute bezig bent?
Wat is een perspagina?
Een perspagina kan een dynamische showcase zijn van de mensen en gebeurtenissen die uw bedrijf kenmerken. Naarmate uw bedrijf groeit, verandert de perspagina van uw internet site mee, waardoor anderen een uniek venster krijgen om meer te weten te komen above uw verhaal terwijl het zich ontwikkelt.
Een manier om above een perspagina te denken is als een on the web redactiekamer. Het is een plek waar iedereen (namelijk leden van de pers zoals journalisten) actuele informatie over uw bedrijf kan vinden.
Een perspagina moet minimaal een aantal belangrijke elementen bevatten: een mediakit (waar mensen betrouwbare informatie more than uw bedrijf kunnen vinden, zodat ze op feiten gecontroleerde particulars aan hun inhoud kunnen toevoegen) en persberichten (updates en informatie waarmee mensen om gemakkelijk een interessant evenement, lancering of ontwikkeling die gaande is in jouw wereld te plukken). Maar daarover straks meer.
Een perspagina maken
Hier zijn enkele ideas voor het maken van een effectieve perspagina:
1. Start out bij de basis: bedrijfsinfo.
Een perspagina kan een geweldige plek zijn om uw bedrijf in feiten te beschrijven. Een gedeelte ‘Over ons’ geeft de basisinformatie die veel mediaprofessionals en andere belanghebbenden nodig hebben om hun werk te doen. Een journalist die bijvoorbeeld een stuk above uw branche schrijft, kan uw perspagina bekijken om erachter te komen wanneer uw bedrijf is opgericht en doorway wie. Andere feiten, zoals een samenvatting van uw diensten en belangrijke mijlpalen in uw bedrijfsgeschiedenis, kunnen daar in het gedeelte ‘basis’ staan. Contactgegevens moeten ook worden opgenomen – een speciale pers-e-mail (als u die heeft) of de contactgegevens van de door u gekozen woordvoerder.
2. Pronk met je mensen: teamverhalen.
Druk op pagina’s zijn goede plekken om geïnteresseerden in excess of uw team te vertellen. Mensen kijken er misschien naar uit schrijf above je bedrijf fulfilled een bepaalde target op het ene of het andere team. Govt biografieën voegen het menselijke verhaal achter het zakelijke verhaal toe. Een lijst satisfied andere authorities in uw group, samen met een korte beschrijving van wat ze bij het bedrijf doen, kan ook nuttig zijn. U kunt ook hyperlinks toevoegen naar profielen op sociale media, zodat mensen gemakkelijk kunnen zien hoe het dagelijks leven eruit ziet voor uw bedrijf en uw mensen.
3. Voeg persberichten en inbound links toe: wie je bent in de wereld.
Op een perspagina kunnen eerdere persberichten van belangrijke evenementen en mijlpalen worden verzameld, terwijl ook een verzameling van meer actuele releases wordt bijgehouden. Projectupdates, lanceringen, onderscheidingen of prestaties, aankondigingen van werknemers – dit zijn de soorten nieuwshoogtepunten die u op uw pagina wilt opnemen, samen satisfied een afbeelding en een gemakkelijk verteerbare kop en slogan. Backlinks naar gepubliceerde persvermeldingen en door gasten bijgedragen artikelen met publicatiebadges zijn ook geweldige toevoegingen.
Zorg ervoor dat u zich houdt aan de richtlijnen voor herpublicatie wanneer u inhoud deelt die in externe publicaties is gepubliceerd, en zorg ervoor dat u krediet geven aan de oorspronkelijke URL waar dat stuk is gepubliceerd.
4. Voeg een album fulfilled media-products toe: uw beeldtaal.
Je mediakit is dé plek waar je de wereld kunt laten zien hoe je er als organisatie uitziet. Dat betekent uw esthetiek, uw workforce, uw stijl. U zou moeten overwegen om het volgende op te nemen:
- Portretten van uw directieteam. Afhankelijk van de grootte van uw bedrijf en uw doelstellingen, kunt u ook foto’s van uw managers en zelfs van het group als geheel toevoegen. Portretten maken uw bedrijf echt voor mensen.
- Videobeelden van het leven in uw bedrijfinclusief uw favoriete ruimtes en hoe uw crew eruitziet wanneer ze elkaar ontmoeten en samenwerken.
- Foto’s en video’s van uw producten of diensten. Doorway bezoekers van uw perspagina voorbeelden van uw producten en diensten te geven, samen fulfilled beeldmateriaal dat laat zien hoe ze werken, zullen ze het veel beter begrijpen. Dit kunnen ook mockups of screenshots van uw application zijn als u een software program-as-a-provider-bedrijf bent.
- Logo’s en patronen die uw merk vertegenwoordigen. Dit is uw visuele taal en het is belangrijk om dit op uw perspagina te vermelden, zodat buitenstaanders een idee kunnen krijgen van uw bedrijf en kunnen begrijpen hoe ze over uw merk kunnen spreken en hoe ze uw merk in hun inhoud kunnen weergeven.
Bekijk enkele voorbeelden van perspagina’s hier en hier om een idee te krijgen hoe deze viering van uw bedrijf er uit zou kunnen zien. En vooral: geniet van het proces. Een perspagina betekent dat mensen about je praten, dat je crew het druk heeft en dat je een geschiedenis en een toekomst opbouwt terwijl je groeit. Dus vieren!